Slogans op straat moeten jongeren oppeppen
Leuven - Het stadsproject ‘Leuven prikkelt’, waarbij verenigingen slogans verzinnen en in het straatbeeld plaatsen, wil jongeren een hart onder de riem steken.
“Hoe sociaal zijn jouw media?”, “De warmste momenten van de dag beleef je samen”, “Zet jezelf vandaag centraal”, “Elke popcorn was ooit maïs wachtend op warmte”... Dit zijn slechts een aantal voorbeelden van slogans die binnenkort in het straatbeeld zullen verschijnen om jongeren te prikkelen en aan te zetten meer te babbelen over hun gevoelens.
“Spreken over gevoelens en kwetsbaarheid wanneer je een dipje hebt, moet kunnen in Leuven”, zegt Bieke Verlinden (SP.A), schepen van Sociale Zaken. “We willen een stad zijn zonder taboes.”
In totaal zijn er niet minder dan zevenendertig Leuvense organisaties (buurtwerkingen, organisaties voor bijzondere jeugdzorg, scholen, huisartsen,...) die meedoen aan Leuven prikkelt. “De bedoeling is dat de deelnemende verenigingen slogans maken, graag in samenwerking met jongeren, voor een andere deelnemende organisatie. Op die manier ontstaat er een wisselwerking”, licht Jolien Minnen toe, projectverantwoordelijke Logo Oost-Brabant. “We hopen eveneens dat de deelnemers de slogans delen op sociale media met de hashtag #LeuvenPrikkelt! zodat ze bekend raken in heel Leuven.”
Op 25 april komt het project ten einde. De stad organiseert dan een evenement in Hal 5, ‘V-Day’ waarop de vereniging met de beste slogan in de prijzen valt.